Bogata ponuda i sigurna kupovina

Ponuda online proizvoda je svakim danom sve bogatija. Svi želimo za sebe samo najbolje, pogotovo kad je riječ o njezi kose i tijela. Po tom pitanju žene su oduvijek vrlo izbirljive. Srećom, postoje online destinacije koje možemo posjetiti jednim klikom miša i dobiti najbolje za sebe.

Mnogi su iskoristili u uveli mogućnost prodaje i ponude u online doba.

Online prodaja

Naše stoljeće obiluje dućanima raznih profila dostupnih online. Online trgovine nude obilje artikala, po dostupnim cijenama i prihvatljivim rokovima isporuke. Nekad smo surfali internet da malo odmorimo od stvarnog svijeta, a danas je suprotno. Otvaramo vrata da bismo pobjegli od interneta.

Internet je oštar i pouzdan kritičar, jer nema šanse biti uspješan a neautentičan, sve je pod povećalom potrošača. Online dućani osim u prodaji pomažu u svim aspektima trgovanja, sve je podređeno ocjeni kupaca.

Posebnost tržišta

Online prodaja ima mnoge posebnosti, zato pripremi prodaje treba pristupiti temeljito. Ciljna skupina određenog tržišta treba biti dobro proučena. Kupovina u standardnim dućanima se razlikuje u tome što se cijene u online trgovinama mogu lako usporediti. Tu su najveći pomagači recenzije i komentari koji pomažu pri odabiru najboljeg proizvoda.

Sigurnost je vjerojatno jedan od odlučujućih faktora pri odabiru online kupovine u usporedbi sa standardnom trgovinom. Najudaljeniji proizvodi postaju vaši najbliži u online trgovini.

Sigurna kupnja

Kod odabira stranice svakako treba obratiti pažnju na pouzdane stranice koje imaju dobru reputaciju. Najbolja preporuka je od ljudi koji imaju pozitivna iskustva prijatelja koja će kupovinu učiniti sigurnom i zadovoljavajućom.

Online kupnja ne bi bila zanimljiva bez kartica kao što su Mastercard ili Maestro. Omogućuju sigurnu i brzu kupnju. Te kartice pružaju i uslugu provjere koda, tako da banka u nekoliko trenutaka potvrđuje podatke. Svaka transakcija je provjerena prije nego je odobrena.

Kod online kupovine preporuča se pregled uvjeta kupnje koji uključuju povrat i garanciju artikla (pogotovo kod kupnje električnih aparata).

Preporuča se sačuvati račune u slučaju bilo kakvih naknadnih reklamacija.

Nepovjerljivi Hrvati

Bez obzira na povećanje internet prodaje u svijetu, Hrvatska je još uvijek pri dnu sudeći prema postotku broja kupaca koji se odlučuje na takvu vrstu kupnje, prema izvještaju NPR Consulting.

Istraživanje koje je provela agencija TELUM marketing upućuje da više od polovice ispitanika koji obavljaju online kupovinu koristi svoje pametne telefone s ciljem prikupljanja dodatnih informacija o proizvodu kojeg traže. Koriste ih za uspoređivanje cijena s konkurentskim proizvodima. Cilj je naravno pronalaženje proizvoda koji odgovara kvalitetom ali je cjenovno dostupniji. Iz ovog istraživanja možemo zaključiti da je utjecaj interneta pri online kupovini velik.

Zanimljiva je činjenica da se pri kupnji nalazimo na dnu ljestvice europskih standarda, iako se broj korisnika penje iz godine u godinu. Vrh ljestvice zauzimaju stanovnici Velike Britanije.

Ako se uspoređuju postotci ljudi koji prije kupnje istražuju

internet:https://www.vecernji.hr/biznis/u-rh-78-korisnika-prije-kupnje-istrazuje-na-internetu-no-samo-ih-19-kupuje-preko-interneta-966768 – www.vecernji.hr, Hrvati zauzimaju vrh europske ljestvice. Taj je rezultat utjecao na visoku poziciju Hrvatske u usporedbi s ostalim zemljama koje su obuhvaćene istraživanjem.

Kupcima nije žao vremena provedenoga u istraživanju povoljnijih ponuda, a standardni prodavači bi trebali poraditi na metodama zadržavanja kupaca. Jedna od najgorih opcija, a kojoj mnogi Hrvati pribjegavaju je razgledavanje i isprobavanje artikala, a na pravu kupnju se odlučuju kompletirati u online dućanima.

Istraživanjem je utvrđeno da je kvalitetno komuniciranje između prodavača i kupaca najpouzdaniji način izbjegavanja da se kupci informiraju na jednom mjestu a kupnju izvrše na drugom.

Komuniciranje između prodavača i kupaca u Velikoj Britaniji je na višoj razini pa kupci nemaju potrebu dodatno sami istražiti proizvode. U Hrvatskoj razina povjerenja nije na tom stupnju, što pokazuje potreba da se pouzdaju na vlastito pronalaženje dodatnih informacija.

Internet marketing je ključan faktor u svakodnevnoj komunikaciji na relaciji kupac – prodavač, i ima golem utjecaj na odluku kupca o konačnoj kupovini.

Kupci istražuju internet u potrazi za najboljom ponudom, više vjeruju vlastitom istraživanju nego prodavačima, što upućuje na još neizgrađeno povjerenje između kupca i prodavača.

Kvaliteta ista za sve

Jako nas raduje novi zakon izglasan početkom godine u Europskom parlamentu, a odnosi se na geoblokiranje online prodaje nekim članicama unije, što je kupce dovodilo u nepravedan i diskriminirajući položaj u odnosu na druge članice Unije.

Naime, događalo se da su potencijalni kupci geoblokirani na internetskim stranicama drugih članica Europske unije temeljno na adresi, prebivalištu, nacionalnosti ili mjesta sa kojeg su se prijavili. Ti su korisnici preusmjeravani na druge stranice.

Većina zastupnika, njih 557 podržali su svojim glasom pravilnik, protiv novih pravila glasalo je 89 zastupnika, a suzdržanih je bilo 33.

Prema izvjestiteljici Różi Thun ovo je korak naprijed u formiranju jedinstvenog tržišta, i važan je i faktor što je to i pobjeda u diskriminaciji potencijalnih kupaca baziranoj na nacionalnosti ili mjestu boravka. Takva diskriminacije je nedopustiva u Europskoj uniji.

Svima iste cijene

Odnos trgovaca u zemljama članicama Europske unije treba biti isti prema svim kupcima, neovisno odakle se prijavljuju u njihovu online trgovinu. Mjesto boravka, nacionalnost ne smiju biti temelj preusmjeravanja kupaca na druge stranice.

Obavezni su ponuditi iste cijene pokućstva, elektronike, smještaja ili ulaznica za razna događanja.

Iz novih pravila isključeni su digitalni sadržaji, međutim u periodu od dvije godine provest će se procjena trebaju li i oni bili uključeni u zakon.

Prema istraživanju, većina internetskih stranica (preko 60%) preusmjeravala je kupce na druge stranice, gdje su cijene veće i uglavnom nepovoljniji uvjeti kupnje.

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan ukazivala je na diskriminaciju hrvatskih kupaca u usporedbi s kupcima iz drugih zemalja članica Unije. Hrvatskim kupcima su isporučivani artikli lošije kvalitete i pod različitim uvjetima od ostalih članica unije.

Novi zakon omogućuje jednakost za sve kupce zemalja članica Unije, što znači da će Nutella na talijanskom, belgijskom ili hrvatskom tržištu biti iste kvalitete.

Jedinstveno tržište ključ je uspjeha Europske unije, velike kompanije koriste neriješena pitanja za vlastiti interes a sve na štetu kupaca koji zaslužuju najbolje.

Konačno kraj diskriminaciji

Biljana Brozan, hrvatska zastupnica, tražila je ukidanje zabrane geoblokiranja kupaca nekih europskih zemalja. Većinski broj europskih internetskih online trgovina (više od 60%) preusmjeravao je kupce na druge stranice, obično skuplje i s višim troškovima dostave.

Zastupnica tvrdi da su hrvatski kupci u neravnopravnom, diskriminirajućem položaju u odnosu na kupce drugih europskih zemalja.

Očekuje se povećanje online trgovine čiji bi rezultati uvelike koristili i Hrvatima.

Kvaliteta proizvoda

Osim spomenutog ukidanja zabrane, Hrvate raduje činjenica da će već od ove jeseni moći kupovati proizvode iste kvalitete kao kupci u Italiji, Njemačkoj ili Francuskoj.

Nakon što je objavljeno istraživanje prema kojem proizvodi koji se nalaze na hrvatskim policama ne odgovaraju istim proizvodima koji se nalaze na policama nekih drugih europskih zemalja, proizvođač dječje hrane Hipp prilagodio je recepturu proizvoda. Tako da sad možemo tvrditi da će djeca u Hrvatskoj dobiti istu kvalitetu hrane kao djeca u Njemačkoj.

Jedan od omiljenih proizvođača Ferrero je prilagodio kvalitetu Nutelle u Njemačkoj ostalim europskim zemljama, što znači da je kvaliteta proizvoda snižena, što je izazvalo nezadovoljstvo kod njemačkih potrošača. Nutella u Njemačkoj sadržavala je samo obrano mlijeko u prahu, dok je Nutella koja se prodavala u ostalim zemljama sadržavala veći postotak sirutke u prahu i manji dio obranog mlijeka u prahu. Najveće razlike su pronađene kod deterdženta Ariel i hrenovki Wuddy.

Dostava paketa

Online prodaja raste svakodnevno, a preduvjet je povoljna dostava paketa. Dostava paketa u drugu zemlju članicu zna biti od 3 do 5 puta skuplja od zemlje članice. Hrvatski kupci, njih više od 30% kupuju online i dostava robe predstavlja ozbiljan problem. Obično se nudi skuplja varijanta dostave ili je uopće nema.

Izglasana je Uredba kojom bi se trebale regulirati cijene dostave i omogućiti nadzor nad pružateljima usluga.

Bilo kako bilo, raduje nas pomak Unije i prihvaćanje zahtjeva naše zastupnice temeljene na istraživanjima koje je financirala Unija. Raduje nas što ćemo i mi biti Europljani!

Online trgovina i Europa

Navike Europljana su da online kupuju u online trgovinama s računala iz vlastitog doma. Svaka kupnja počinje s istraživanjem interneta. Hrvatska obiluje zainteresiranim potencijalnim kupcima koji žele što više znati što se nudi, uspoređujući cijene konkurencije i dostupnost ponuda.

Rezultati istraživanja

Pri kupnji preko interneta najviše se i dalje koristi računalo, a zabilježen je i porast upotrebe mobilnih telefona. Najviše korišten oblik plaćanja su kreditne kartice, slijede debitne kartice i mobilne aplikacije banaka.

Veliki broj korisnika (više od 90%) ukazuje povjerenje u bankarski sustav i plaćanje putem kartica.

Bez obzira na povećani broj korisnika, još uvijek postoji određeni dio populacije koji ostaje vjeran standardom načinu kupovanja i plaćanja. Najvažniji faktor plaćanja karticom je strah da će netko ili nešto prouzročiti troškove koje nismo učinili. Za takve klijente najsigurnija je uporaba prepaid kartice, gdje potrošnja ne može biti viša od stanja na kartici. Online kupnja može biti užitak ako smo rizik i zlouporabu sveli na najnižu razinu.

Kupnja softvera

Uz proizvode koji se nude na internetu, tu su i softveri koji se mogu nabaviti preko online trgovina. Na isti način se prodaju i ključevi za igrice, međutim tu se pojavljuje problem kako dokazati legalnost licence. Ako se radi o poslovnom subjektu, ne preporuča se takva vrsta kupovine zbog mogućeg problema aktivacije.

Najispravnije rješenje je kupnja softvera od provjerene online trgovine koja se time bavi, tako da se uz licencu izdaju ključevi koji se moraju aktivirati. U slučaju kupnje online softvera, od neprovjerenih prodavača može se desiti da se ključevi ne mogu aktivirati jer su već iskorišteni, a piratske verzije programa povlače sa sobom pregršt drugih problema, do kojih nasreću ne dođe uvijek.

Uspoređujući legalan način kupnje s kupnjom u sivoj zoni interneta, uvijek postoji mogućnost da sve prođe bez problema, ali i da si natovarite probleme. Naravno, izbor je vaš, birajte ili platiti više ili se nositi s rizikom kupnje!

Temelji sponzorstva

Sponzorstvo se mora temeljiti na čvrsto postavljenoj bazi. Dogovore moraju poštivati obje uključene strane. Sponzorstvo treba biti dio sponzorskog plana kojeg sponzori moraju osigurati.

Ciljevi i očekivanja moraju biti jasno definirani, temeljeni na provjerenim informacijama.

Osnovno pravilo je da se događaji i organizacije koje sponzoriraju, uklapaju u njihove poslovne potrebe i marketinške planove.

Direktni ciljevi sponzorstva

  • povećanje prodaje

Osnovni cilj zbog kojeg se kompanije odlučuju na sponzorstvo je povećanje prodajnih aktivnosti sa ciljem povećanja prihoda.

Indirektni ciljevi sponzorstva

stvaranje i povećanje razine svijesti o tvrtki i/ili proizvodu/marki

  • stvaranje imagea tvrtke i/ili proizvoda/marke
  • približavanje ciljnom tržištu
  • razlike u odnosu na konkurenciju

Cijela aktivnost započinje pitanjem kako neka kompanija odlučuje o uključivanju u sponzorstvo, nakon provjeravanja prikupljenih informacija.

Sponzorstvo nije kratkoročni projekt jer na kratki rok nije dovoljno učinkovito, što se potvrđuje činjenicom da osobnost uspješne marke treba biti jednaka dugi niz godina.

Postoje osnovna pitanja na koje treba odgovoriti prije ulaska u sponzorski projekt. Prvo pitanje je da li sportski program odgovara osobnosti kompanije i da li se želi s njom povezati. Drugo važno pitanje je koju će ciljnu skupinu privući, odnosno da li ciljna skupina odgovara ciljnoj skupini marke.

Tako da i sponzori kao što su onlinecasinos.hr i casino uživo moraju pripremiti teren prije ulaska u sponzorstvo. Ugledni sponzori čije su odluke o sponzorstvu pomno promišljene.

Nakon odabira područja sponzorstva potrebno je mjeriti uspješnost sponzorskog projekta.

Uspješnost projekta mjeri se analizom prodaje, analizom medijskog izvještavanja, analize promocija, istraživanja svijesti potrošača.

Sponzori kao i organizacije uključene u sportske projekte mogu polučiti pozitivne rezultate i utjecati na cjelokupni image kompanije a i doprinijeti ugledu sportske aktivnosti. Zbog toga veoma je važna dobra i temeljita priprema cjelokupnog projekta.

Svatko može pronaći sponzore, kao i što sponzori mogu pronaći sportske organizacije, ali temeljito pripremljeni sponzorski plan traži više od pronalaska. Traži se plan, profesionalnost i odgovornost.

Šoping prijevare

Postoje prijevare kad kupac ne dobije naručene artikle ili dobije robu koja ne odgovara dimenzijama, bojom, kvalitetom proizvodu opisanom na stranicama online trgovine.

Najprodavaniji artikli preko interneta svakako su odjeća i obuća. Kupcima se savjetuje čitanje detaljnog opisa jer se pogreške dešavaju i kod najiskusnijih i renomiranih online trgovina.

Zamke na internetu

Prije odluke o kupnji na internetu provjerite kome plaćate i kome ostavljate svoje osobne podatke. Predobra ponuda, jeftina roba, brzi rokovi dostave i predobre ocjene pobuđuju sumnju u prodavača.

Ako se radi o prodavaču koji je fizička osoba, preporuča se provjeriti iskustva drugih kupaca. Ukoliko prodavač pobuđuje sumnju u ispravnost i legalnost poslovanja, jednostavno odustanite.

Pripazite na upisivanje osobnih podataka. Ako smatrate da neki od vaših podatka ne bi trebali biti dostupni prodavaču ili da bi mogli biti zloupotrijebljeni u svrhe za koje vi niste dali suglasnost, odustanite od kupnje.

Internet obiluje korektnim i poštenim prodavateljima, neisplativo je trošiti vrijeme na one koji ne zaslužuju vaše povjerenje, niti vaš novac.

Plaćanje

Istražujući navike plaćanja Hrvata, najviše je onih koji plaćaju pouzećem, robu naručuju online i plaćaju dostavljaču prilikom primitka. Jedan od sigurnijih načina plaćanja kupljene robe je korištenje PayPal računa. Otvaranje računa je jednostavno, može se koristiti za primitak, slanje novaca i za plaćanje online kupljenih artikala. Nakon otvaranja računa povežete svoj račun s karticom banke. Najčešće korištene kartice hrvatskih banaka u servisu PayPal-a su:

  • Visa
  • Visa electron
  • Master Card
  • American Express

Ako kupac ima problema s prodavačem čije je sjedište izvan EU koji ne uspije riješiti dogovorom, upućuje reklamaciju preko servisa za plaćanje (PayPal) ili veleposlanstva države u kojoj prodavatelj ima sjedište.

Jedan od sigurnijih načina plaćanja je prepaid kartica, jer se ne može potrošiti više nego što je uplaćeno na karticu. Preporuča se roditeljima koji djeci omogućuju naručivanje proizvoda putem interneta. Na taj se način djeca mogu najlakše kontrolirati i ograničiti potrošnju. Bez neugodnih iznenađenja!

Dobrovoljni prilozi

Volontiranjem se smatraju dobrovoljni prilozi gdje grupa ili pojedinac pruža pomoć bez materijalne naknade. Vrši se za dobrobit druge osobe, grupe ljudi ili neke organizacije. Dobra strana volontiranja je da svi dobivaju: onaj koji pruža pomoć i onaj kome je pomoć pružena.

Značaj volontiranja

Riječ potječe od “ne-volonitranja”, riječ se koristila kod prisilnoga služenja vojnog roka, osnovno odlaska u borbu.

Dobrovoljna pomoć, volontiranje, volonterstvo je želja ljudi koji streme miru, slobodi i pravičnost za sve ljude.

Početkom 20.tog stoljeća oformljeno je nekoliko značajnih volonterskih organizacija kao što su Rotary International, Lions Clubs International.

Nakon Drugog svjetskog rata sve je više ljudi postalo svijesno značaja volontiranja i pomaganja ljudima u potrebi.

Vrste volonterstva

Volonterstvo započinje edukacijom u školama o značaju pomaganja ljudima. Služi kao dobra priprema učenicima koji stvaraju bazu za brižne i odgovorne ljude.

Volonterstvo bazirano na vještinama

Ova vrsta volonterstva temelji se na vještinama pojedinca, za takvu vrstu volonterstva nije potrebna dodatna obuka jer se smatra da su pojedinci već pripremljeni (učitelji, medicinski radnici).

Virtualno volonterstvo

Kao što samo ime govori, virtualno volonterstvo se provodi putem online mreža. Virtualno volonterstvo još je poznato pod imenom telementorstvo s razlikom da volonoteri rade na dobrovoljnoj bazi.

Mikro volonterstvo

Obuhvaća male zadatke koji se provode putem Interneta.

Volonterstvo u nesrećama

Tu ubrajamo volontiranje u elementarnim nepogodama kao što su poplave, požari, potresi. Pomoć u takvim slučajevima je prijeko potrebna. Svjedoci smo nesebičnog pomaganja ljudima u potrebi.

Školsko volonterstvo

Siromašne škole se oslanjaju na donacije da bi mogle provoditi svoje aktivnosti. Škola pruža mnoge mogućnosti za volontere koji žele pomoći svojoj zajednici.

Mnogi ljudi, poduzeća kao što River Belle online casino spremni su pomoći ljudima u nevolji, odnosno svima kome je potrebna pomoć, bilo da se radi o izravnoj pomoći u obliku donacija ili pomoći da bi se nešto organiziralo. Mnoge pravne osobe, kao što su i kazina pomažu mladima u raznim sportskim aktivnostima.

Online knjižare i turističke agencije

Danas se može online naručiti odjeća, obuća, namještaj, suveniri, poslovni darovi i uredski materijal, kućni ljubimci.

Online knjižare

Korisnici on line stranice Hrvatske turističke agencije i online knjižare su inozemni korisnici. Online knjižare zamijenile su odlaske u standardne knjižare. Jedna od popularnih stranica koja nudi široki asortiman literature pojavila se u drugoj polovici 90-tih, pod imenom amazon.com.

Samo jednim klikom može se odabrati u moru literature. Tu se može naći najveći izbor naslova iz svih područja književnosti, uz najpovoljnije cijene. Sve što trebate napraviti jest pronaći omiljenu knjigu i naručiti je u online knjižari. Online knjižarama uglavnom se koriste korisnici koji žive na udaljenim područjima ili ljudi iz dijaspore koje zanimaju naslovi na hrvatskom jeziku.

Turističke agencije

Turističke agencije najveći dio prodaje vrše putem Interneta i svakodnevno primaju mnogobrojne rezervacije, uključujući smještaj ili letove. Rezervacija turističkih aranžmana putem interneta je popularna zbog toga jer sami možemo biti redatelji vlastitog putovanja. To sve može biti napravljeno iz udobnosti vlastitog doma.

Od artikala koji se najviše naručuju putem online trgovina na prvom je mjestu kupnja odjeće i sportske opreme, nakon toga slijede rezervacije putovanja i odmora, zatim slijede kućne potrepštine, ulaznice za razne događaje, te knjige i časopise.

Posebnu pažnju treba posvetiti sigurnosti i provjeri prodavača. Najsigurnija provjera je od vlastitih

prijatelja, odnosno ljudi koji su već vršili online kupovinu. Često u novinama ili na portalima nađemo priče prevarenih ljudi i najbolje načine kako se zaštititi.

Online se najmanje koristi za telekomunikacijske usluge, hardver, lijekove i za e-učenje.

Kao najveći problem korisnici online kupovine ističu sporiju dostavu naručenih artikla, iako je u većini slučajeva pri narudžbi napomenut očekivani datum isporuke.

Bez obzira na nedostatke, online naručivanje je sve popularnije, najviše korisnika je u Velikoj Britaniji i Sjevernoj Europi, a najmanje u Rumunjskoj, Bugarskoj i Cipru.

Onlina kupovina je sve popularnija zbog uštede vremena i novaca.

Kajakaši Irske sponzorirani od strane kazina

Financiranje sporta je veoma osjetljivo pitanje u našoj zemlji i u inozemstvu. Svjesni smo da bez ulaganja u sport ne možemo očekivati rezultate sportaša niti se radovati njihovim uspjesima.

Promocija je svaki oblik komunikacije o određenom javnom događaju. Prije bilo kakve promotivne aktivnosti potrebno je izraditi strategiju za postizanje određenog rezultata.

Sponzorstvo

Sponzorstvo je najbrže rastući oblik promocije. Na godišnjoj razini tvrtke širom svijeta potroše milijarde na sponzoriranje sporta, umjetnosti, zabave. Povećani interes za sponzorstvo je i zaslužan za uspjeh raznih takmičenja, kao i povećanje broja organizacija koje prikupljaju novac. Zadatak tih organizacija je prikupljanje novaca od velikih kompanija za svoje potrebe, u kojoima taj model marketinga nije još sasvim saživio.

Sponzori i potrošači

Sponzorstvo se razlikuje od oglašavanja jer ne uključuje i izravnu promociju tvrtke kroz medije.

Cilj sponzorstva je stvaranje povezanosti između sponzora i potrošača i uključuje novčano ulaganje u sportske subjekte.

Najpopularniji ciljevi sponzorstva su sportski događaji, i kao sponzori mogu se pojaviti razne zainteresirane stranke, JackpotCity premium casino app je samo jedna od njih. Osvrnimo se i na primjer prvenstva kajakaša Irske gdje su ovaj događaj uspješno organizirali zahvaljujući sponzorstvu brojnih tvrtki, od malih restorana i pivnica, preko casina i proizvođača sportske opreme, pa sve do specijaliziranih časopisa poput Canoe&Kayak Magazine.

Zašto sponzori?

Sponzorstvo je atraktivno za tvrtke zbog mnogo razloga:

  • bolje određivanje ciljnih skupina
  • lakše dokazivanje vrijednosti tvrtke
  • podržavanje aktivnosti zajednice
  • osiguravanje komercijalne vrijednosti
  • bolji rezultati s nižim budžetom
  • lakši put do potrošača
  • poticaj za zaposlenike, potrošače
  • najprihvaćeniji oblik promocije od strane javnosti

Glavni motivi tvrtki za sudjelovanje u sponzorstvu su povećanje prodaje i tržišnog udjela. Velike kompanije su svjesne da će si uloženo vratiti putem prodaje.

Mora biti određen način ponašanja svih sudionika, jer si kompanije ne mogu dozvoliti ulaganja u određenu sportsku aktivnost a da postoji mogućnost nanošenja štete. U ovom se odnosu očekuje profesionalno ponašanje od svih strana i ispunjavanje preuzetih obveza. Sponzorstvo je način promocije, odnos mora biti jasno određen, ponašanje obiju strana profesionalno i korektno.