Kvaliteta ista za sve

Jako nas raduje novi zakon izglasan početkom godine u Europskom parlamentu, a odnosi se na geoblokiranje online prodaje nekim članicama unije, što je kupce dovodilo u nepravedan i diskriminirajući položaj u odnosu na druge članice Unije.

Naime, događalo se da su potencijalni kupci geoblokirani na internetskim stranicama drugih članica Europske unije temeljno na adresi, prebivalištu, nacionalnosti ili mjesta sa kojeg su se prijavili. Ti su korisnici preusmjeravani na druge stranice.

Većina zastupnika, njih 557 podržali su svojim glasom pravilnik, protiv novih pravila glasalo je 89 zastupnika, a suzdržanih je bilo 33.

Prema izvjestiteljici Różi Thun ovo je korak naprijed u formiranju jedinstvenog tržišta, i važan je i faktor što je to i pobjeda u diskriminaciji potencijalnih kupaca baziranoj na nacionalnosti ili mjestu boravka. Takva diskriminacije je nedopustiva u Europskoj uniji.

Svima iste cijene

Odnos trgovaca u zemljama članicama Europske unije treba biti isti prema svim kupcima, neovisno odakle se prijavljuju u njihovu online trgovinu. Mjesto boravka, nacionalnost ne smiju biti temelj preusmjeravanja kupaca na druge stranice.

Obavezni su ponuditi iste cijene pokućstva, elektronike, smještaja ili ulaznica za razna događanja.

Iz novih pravila isključeni su digitalni sadržaji, međutim u periodu od dvije godine provest će se procjena trebaju li i oni bili uključeni u zakon.

Prema istraživanju, većina internetskih stranica (preko 60%) preusmjeravala je kupce na druge stranice, gdje su cijene veće i uglavnom nepovoljniji uvjeti kupnje.

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan ukazivala je na diskriminaciju hrvatskih kupaca u usporedbi s kupcima iz drugih zemalja članica Unije. Hrvatskim kupcima su isporučivani artikli lošije kvalitete i pod različitim uvjetima od ostalih članica unije.

Novi zakon omogućuje jednakost za sve kupce zemalja članica Unije, što znači da će Nutella na talijanskom, belgijskom ili hrvatskom tržištu biti iste kvalitete.

Jedinstveno tržište ključ je uspjeha Europske unije, velike kompanije koriste neriješena pitanja za vlastiti interes a sve na štetu kupaca koji zaslužuju najbolje.

admin

View more posts from this author

Leave a Reply

Your email address will not be published.